티스토리 뷰

728x90

Apple

"I have to invite everyone because I don't want anyone to get their feelings hurt if they find out other people are invited and they aren't, okay?"

   나는 전부 초대할 거예요. 이유는 초대받지 않은 다른 사람들에게 상처 주고 싶지 않아요. 알겠죠?

 

" I guess the apple doesn't fall far from the tree."

   사과는 나무에서 멀리 떨어지진 않는다. (미국 속담 : 아이는 부모를 닮는다.)

 
* 다른 영어 표현도 가져왔어요. *

The spitting image 빼닮았다.
He’s the spitting image of his mother. 그는 엄마를 빼닮았다.

 Hallowen

 When summer talks, especially when she’s excited about something, her eyes squint like she’s looking right at the sun.

Summer는 무언가 특별하게 흥분했을 때, 햇빛을 보는 것처럼 눈을 찌푸린다.

 

I gave her a thumbs-up sian.

   나는 그녀에게 엄지를 치켜세웠다.

 

School Pictures

   얼마 전에 누가 내 사진을 찍게 놔두지 않았다. 나는 공포증이라 부를 수 있을 것 같은데

   아니, 사실, 이건 공포증이 아니다. 미스터 브라운 씨의 수업에서 방금 배운 단어인 "혐오"이다. 나는 내 사진을 찍는 것을 싫어한다.

   그걸 나는 이 문장에 사용했다.

'Information > Book' 카테고리의 다른 글

<읽기> wonder 원더 원서 Day 12  (0) 2020.06.29
<읽기> wonder 원더 원서 Day 11-2  (0) 2020.06.28
<읽기> wonder 원서 원서 Day 9  (0) 2020.06.25
<읽기> wonder 원더 원서 Day 8  (0) 2020.06.24
<읽기> Woder 원더 원서 Day 7  (0) 2020.06.23