티스토리 뷰

728x90

Ex-Friends

I actually liked hanging out with August.

So this is kind of messed up.

And it's all August's fault.

 

   난 사실 어거스트랑 노는 게 좋다. 그래서 이건 좀 엉망진창이다.

그리고 전부 어거스트 잘못이다.

 

Snow

 

And when that happens on a school day and you find out your school is closed.
well, I don't care how old I get I'm always going to think that that's the best feeling in the world.
And I'm never going to be one of those grown-ups that use an umbrella when it's snowing-ever.

 

   이런 일이 있을 땐 학교가 문 닫는 것을 알고 있을 것이다.

   내가 몇 살이든 상관없이 세상에서 가장 기분이 제일 좋은 느낌일 거야.

   그리고 눈 올 때 우산 쓰는 그런 어른 중에 하나가 될 수 없어

 

 

It was rainy and yucky the first day back from vacation.

A slushy day. That's how I was feeling inside, too.

 

   연휴에서 돌아온 첫날 비가 내리고 역겨운 날씨였다.

진흙탕의 날 이것 나의 속마음과도 같았다.

 

 

Fortune Favors the Bold

 

Mr. Browne's December precept was Fortune favors the bold.

We were all supposed to write a paragraph about some time in our lives

when we did something very brave and how because of it something good happened to us.

 

   미스터 브라운의 12월 속담은 행운은 용기 있는 자 편이다.

우리 모두는 우리 인생에 어떤 단락을 써야 할 때가 있다.

그때 우리는 무언가를 용감하게 한다면 그것으로 무언가 좋은 일이 생긴다.

 

 

제가 학교다닐때는 왜 이런 선생님이 없으셨는지,,, 무작정 가르치는 것이 아니라 깨달음을 주시네요.

 

I wonder what August wrote about. He probably had a lot of things to choose from.

 

   나는 어거스트가 무엇에 대하여 썼는지 궁금하다. 그는 아마도 쓸거리가 많았을 것이다.

 

Private School

"I've got to get a book out of my locker, " I Iied. I just wanted to get away from them fast.
I didn't want anyone to know that I was the "hobo" who had taken the sled.

 

   내 락커에 책 찾으러 가야 해, 나는 거짓말했다. 나는 그들을 빨리 벗어나고 싶었다.

   나는 그 누구도 내가 "호보" 썰매를 타는 것을 몰랐으면 한다.

 

줄리안과 다른 친구들 그냥 얄미운 게 아니가 부자라고 자랑까지 하네요.

사립학교에서 평범한 잭을 이런 상황이 참 힘들었을 것 같습니다.

줄리안 좀 조용히 해줬으면 아이답게 어울렸으면 하는데 돈 있다고 계속 자랑하네요. 

부자인 건 부럽지만 너의 성격은 fault....