티스토리 뷰

728x90

Extraordinary, but No One There to See

So on opening night no one that was remotely close to me was even there. 
And the thing is, I realized in my third or fourth rehearsal that I was good at this acting thing. 
I felt the part. I understood the words I spoke. 
I could read the lines as if they were coming from my brain and my heart. 
And on opening night, I can honestly say I knew I was going to be more than good: I was going to be great. 
I was going to be extraordinary, but there would be no one there to see. 

 

오프닝 밤 나와 가까운 사람은 아무도 없었다. 그러나 세 번째, 네 번째 리허설에서 내가 연기를 잘하는 걸 알게 되었다.

나는 느꼈다.

내 말하는 단어들을 이해한다는 것을 나는 당장이라도 대사를 내 머리와 마음에서 우러나와서 읽을 수 있을 것 같았다.

오프닝 밤 나는 솔직히 좋은 일을 했다. 나는 더 잘된 일이 된 것 같다.

나는 특별해지려고 했지만, 그곳엔 아무도 봐줄 사람이 없었다.

 

 

 

The Performance

That, I admit, was a little bittersweet for me. 
But just a few minutes later I saw Nate and Isabel and Auggie make their way backstage, and they all seemed so happy. 

 

난 사실 좀 시원 섭섭했다.

얼마 지나지 않아 나는 네이트와 이사벨 그리고 어기를 무대 뒤에서 만났다. 모두들 행복해 보였다.

 

 

 

 

After the Show

"No, she had work stuff, so it's actually not a big deal for me, " I said truthfully. "We have
two more shows anyway, though I don't think I'll be as good an Emily as Via was
tonight."

" 아니에요. 그녀는 일이 있어서요. 사실 저에게 별일 아니에요." 나는 솔직하게 말했다.

우리는 공연 2번 더 남았어요. 그런데 오늘 비아가 한 에밀리 만큼은 더 잘하진 못할 것 같아요.

 

 

 

"You're definitely coming, " she said, smiling her old smile at me. 
They started leading me out of the crowd, 
and I have to admit, for the first time in a very, very long time, I felt absolutely happy.  

 

"넌 분명히 올꺼야" 그녀가 날 보고 예전 미소를 지으며 말했다.

그들은 무리들 속에서 먼저 나갔다. 나는 정말 오랜만에 진짜 행복함을 느꼈다.

 

 

 

 

올리비아의 가족이 자신이 꿈꾸던 가족이라 부럽고 같이 있고 싶어 하는 것 같아 미란다가 측은하게 느껴지네요.

 

I admit was a little bittersweet for me. 달콤 쌉쌀했다. 좋기도 하고 슬프기도 하다.

I felt absolutely happy. 나는 정말 행복했다.

 

미란다의 기분이 순식간에 비아의 가족의 영향으로 바뀌네요.

그동안의 방황으로 마음 고생이 꽤 심했을 미란다도 비아 가족들과 안정적이기 바라봅니다.